Tuesday, October 13, 2009

Malam Membakar Hati Yang Keras




Baru-baru ini kami sempat mengumpul anak-anak kurang bernasib baik di Majlis Ramah-Tamah Aidilfitri di Masjid Al-Muhajirin, Matang Jaya. Seronok sekali apabila ramai yang hadir.
Majlis ini dimulakan dengan tazkirah oleh Ustaz Izwan Mohd. Yusuf dari JAKIM. Sungguh sedap ceramah beliau. Mungkin sebahagian daripada kami kelunturan kepanasan hati apabila menikmati ceramah beliau yang begitu hebat. Yalah kita manusia yang imannya sekejap naik dan sekejap terus merudum. Hal ini mengusik hati sendiri saya sendiri. Insya-Allah, Allah akan sentiasa menerima taubat orang seperti kita ini.
Majlis ini juga dipenuhi dengan alunan memuji Allah Taala oleh Kumpulan Qasidah dari Sekolah Syed Alwi. Memang hangat. Kemudian ustaz Syed Alwi memberi penerangan berkenaan sekolah yang beliau tubuhkan dan juga bagaimana beliau mengumpul anak-anak terbiar ini. Tabiklah dengan ustaz Syed.
Seramai 65 anak-anak ini diberikan goodis, wang saku dan juga diberikan ayam KFC. 100 pek diumbang oleh KFC. Terima kasihlah sahaja. Ini usaha yang dibuat oleh Haji Dawi.
Makanan pula sumbangan banyak pihak termasuk Ustaz Haji Morshidi, Mejar Haji Sulaiman, Uncle Ismawi, Pak Ujang, Haji Dawi, Haji Zahari, Cikgu Norgi, dan beberapa nama lagi. Terima kasih banyak. Dengan hadirnya anak-anak ini memberi semacam keinsafan buat kita yang masih beribu dan bapa. Bayangkan kalau kedua-dua mereka sudah tiada di sisi kita? Doa buat mereka yang tiada.

No comments:

Post a Comment