Wednesday, October 7, 2009

CUTI...PMR...RAMAH TAMAH...


Saya balik ke Kuching semalam semata-mata untuk memberi semangat kepada anakku -Muhammad Haziq(itulah dia dalam gambar) yang akan menduduki PMR bermula hari ini. Dia ini relak saja. Namun kami tahu dia bersemangat dan berkeyakinan untuk lulus cemerlang. Moga begitulah.
Saya masih ada beberapa hari cuti. Ada sedikit untuk bersama keluarga apabila perlu. Itu tak penting. Saya sentiasa berdoa untuk dapat balik bertugas di negeri sendiri. Saya rasa dapat kembali bertugas di Sarawak sedikit masa lagi. Bukan tidak suka bertugas di Putrajaya tetapi berjauhan dari keluarga memang menyakitkan.
Hari ini kira-kira 400 000 pelajar menduduki PMR. Peperiksaan ini hanya sebagai langkah awal untuk naik ke tangga yang lebih tinggi. Begitupun, kejayaan di dalamnya juga penting. Itulah harapan semua ibu bapa yang anak mereka menduduki PMR. Saya suruh kakak sediakan telur rebus 2 biji untuk Haziq sebelum ke sekolah. Nak tambahkan tenaganya sedikit.
Balik kali ini beberapa majlis akan disertai. Pada 9 Oktober 2009, kami akan mengadakan rumah terbuka Hari Raya Aidilfitri. Kami sebagai penganjurnya iaitu Tadika KEMAS Al-Muhajirin, Matang Jaya. Kami tidak mahu buang peluang untuk mendekati ibu bapa pelajar. Pada 10 Oktober 2009 pula kami akan anjurkan ramah tamah bersama anak-anak yatim. Kumpulan kami Jemaah Ukhuwah Muhajirin ingin menyumbangkan sedikit rasa kepada anak-anak yatim ini. Pada 17 Oktober 2009 pula, hari tahlil untuk arwah ayah yang kembali ke rahmatullah pada tahun 2003. Tiga hari lepas aku bermimpi bertemu arwah. Tetapi tak ingat apa peristiwanya. Namun fatihah sahaja yang dipanjangkan untuknya.
Jadi, senoga cuti kali ini ada faedahnya.

No comments:

Post a Comment