Friday, October 30, 2009

BERBENGKEL SEPANJANG MALAM






Nampaknya kawan-kawan begitu ceria berbengkel kali ini.
Bengkel Penyediaan Manual Latihan Teras Pendidikan Kesihatan Bil. 2/2009 ini cukup bermakna. Di samping kami dari beberapa lokasi negeri dan Bahagian, Haji Jabar selaku Pengarah turut hadir menyemarakkan lagi bengkel ini. Memang kami komited dengan tugas. Ada lima kumpulan yang masing-masing tekun dengan tugas tersendiri.
Apa kami buat?
Kami buat manual dan write-upnya. Kami buat power point dan ada yang rajin buat lebih daripada ini. Syukur semua begitu bersemangat. Bahagian Pendidikan Kesihatan, KKM selaku penyelaras mahu manual ini dapat digunakan oleh semua 160 000 stafnya secepat mungkin. Insya-Allah berkat kesungguhan kami dan HEO yang ada, manual ini akan keluar sebagai manual yang cukup hebat.
Kami tahu manual ini akan dapat digunakan untjuk jangka panjang. Manalah tahu ia akan diterjemah ke pelbagai bahasa dari seluruh dunia terutama bahasa Inggeris dan Arab. HEO kita bukan semakin malas tetapi semakin hebat. Itulah ada kalangan kami yang dah ada PhD. Ramai yang masih menuntut. Mereka semuanya harapan masa depan kita.
Kita berharap HEO dapat berperanan ebih besar bukan sahaja untuk negara ini tetapi KKM.
HIDUP HEO.

No comments:

Post a Comment