Monday, January 18, 2010

GUNUNG LEDANG 1001 KISAH PELIK






DICERITAKAN seorang teman kepada kami berkenaan kepelikan di Gunung Ledang. Kami semua tersentak. Tidak percaya tapi ianya diceritakan oleh seorang ustaz. Percayalah sahaja.
Suatu hari Ustaz ini membawa anak-anak buahnya berkelah di kaki Gunung Ledang. Waktu dirasakan melepasi jam 5 petang. Apalagi anak-anak buahnya begitu seronok. Mana tidaknya. Mandi kesejukan airnya. hati siapa tidak terpikat.
Petang itu mungkin ada kelainan sedikit. Namun hati Ustaz tetap ceria bersama anak-anak buahnya. Ramai juga orang di sana.
Si Ustaz duduk di tepi sungai sambil melihat anak-anak buahnya bersuka ria.
Tiba-tiba Ustaz memanggil anak-anak buahnya balik. Semua tercengang. " Ikut saja. Jangan banyak soal," katanya. Mereka semua balik dalam keadaan masih tertanya-tanya.
Esoknya Ustaz bertanya kepada Jaga di situ ada apa-apakah terjadi semalam. Maka, mereka diberitahu ada orang mati lemas.
Mengikut cerita Ustaz ini, beliau terpandang seorang perempuan cantik berpakaian serba putih duduk di seberang sungai semalam. Dia melambai-lambai tangan menyuruh mereka balik. Tanpa berlengah, Ustaz bergegas terus. Itulah sebabnya Ustaz mengajak anak-anak buahnya.

No comments:

Post a Comment