Wednesday, September 9, 2009

KELUARGA PENGIKAT KEBAHAGIAAN

Hari ini 19 hari berpuasa. Sebaik berbuka kita akan memasuki 10 terakhir berpuasa. Moga kita telah menjalani ibadah ini dengan baik. Saya banyak kekurangannya. Maklum manusia yang kerdil ini banyak perbuatannya. Saya berdoa moga saya dapat balik bertugas cepat ke Sarawak kembali.
Rindu untuk memerahkan otak dan keringat untuk tanahair tempat dilahirkan. Di Putrajaya ini amat hebat. Orangnya ramai yang pandai dan cerdik. Saya banyak belajar daripadanya. Di samping ada ramai teman yang mulia hatinya, ramai juga yang tahu mengenal budi. Mereka seperti keluarga kerana saya keseorangan di sini.
Kata orang, keluarga sendiri tidak ada tolok gantinya. Mereka penyeri hidup. Walaupun kata P. Ramlee lidah lagi tergigit. Itu lumrah alam. Kita seronok bersama mereka apalagi waktu berbuka puasa dan bersahur. Lelaki seperti saya pun mengalir air mata. Anak-anak Iqbal, Haziq, Hanisah dan isteri serta kakak di rumah itu pengenyang perut sebenarnya.
Doakan kebahagian kita masing-masing. Esok kita semua akan berada di janaah yang mulia. Aminnnn

No comments:

Post a Comment