Wednesday, March 31, 2010

PROSTARIAN DI TANAH MERAH, PERAK






SEPANJANG 26 - 28 Mac 2010, kita seramai 15 orang prostarian berkampung di Tanah Merah Resort, Perak untuk menyertai Konvensyen PROSTAR Kebangsaan. Kira-kira 800 orang hadir termasuk beberapa pemerhati dari seluruh Malaysia. Apa yang paling menyeronokkan ialah pertemuan semula beberapa rakan lama. Inilah dipanggil Jejak Kasih.
Begitupun, kita menerima layanan cukup baik daripada pihak tuan rumah. Makan cukup. Semua cukup. Cuma beberapa perkara kita tidak sedap badan. Mana tidaknya kita sering disindir tajam oleh Presiden Kelab PROSTAR Malaysia. Namun begitu kita berjaya tangkiskan tomahan itu dengan menunjukkan komitmen serius tim kita dalam semua acara kecuali sukaneka kerana kelewatan ketibaan kita dari LCCT.
Menang kalah adat permainan. Penyertaan penting. Kalau menang itu kelebihan tetapi kalau tidak menang memang ada orang yang lebih bersedia. Kepadaku, penyertaan kita adalah sesuatu yang berfaedah kerana kita membawa prostarian daripada Kelab kita dari Kampung Keranji dan Kampung Haji Baki. Kelainannya kita bawa anak-anak remaja dari Kampung. Best tak?
Indahnya kita bertemu dan bermesra dengan pelbagai lapisan hidup dalam Kelab PROSTAR Malaysia.
Nasihat saya kepada Kelab PROSTAR Malaysia jangan tidak bergantung kepada pihak KKM. Banyak kelemahan kalau KKM tidak ikut serta. Lihat sahaja waktu majlis perasmian penutup. Begitu juga beberapa acara diadakan terpaksa diketepikan penghakimannya kerana masa terlalu suntuk. Lain kali, susun dengan penuh komitmen sendiri.
Kita juga enjoy dan bukan semuanya datang untuk menyertai pertandingan. Kami lihat ramai delegasi hanya datang jalan-jalan. Maklum tempat yang digunakan penuh dengan kehangatan untuk bermanja.
Jangan gunakan duit yang ada dihanyut dengan kegembiraan diri sahaja.
Bagaimanapun tahniah kepada Kelab PROSTAR Malaysia di bawah pimpinan Dr. Ismail Bin Lasa kerana berjaya menganjurkan Konvensyen ini. Dengar-dengar jugalah suara 'rakyat' di bawah. Menjerit biar bertempat.

No comments:

Post a Comment